De Balzac i la petita modista xinesa a Tokio Blues

En aquesta segona avaluació que ja hem acabat, la lectura que havien de triar els alumnes de 4t d’ESO era d’entre una sèrie de llibres molt diversos però amb un punt en comú: llibres que tracten de llibres. Podien escollir entre La gramàtica de l’amor de Rocío Carmona, Balzac i la petita modista xinesa de Dai Sijie, Diari d’hivern de Paul Auster, Jo de Sierra i Fabra i La llibreria de les noves oportunitats d’Anjali Banerjee. Les lectures augmentades que feren són:

http://treballdevalencia.wix.com/llibres i http://pabliko97villar.wix.com/superblog.

Una part de la classe va decidir llegir Balzac i la petita modista xinesa i van donar la seua opinió:

Balzac i la petita modista xinesa és una novel·la que sincerament m’ha agradat bastant. L’argument és per a entretenir-se una bona estona i les accions que ocorren són divertides i entretingudes, sobretot a partir que coneixen la Petita Modista, encara que sí que és veritat hi ha voltes en les que el llibre es fa pesat i costa continuar llegint. Tots els personatges, des del violinista fins al pastor muntanyenc, tenen històries interessants i és molt bonic veure com totes elles estan relacionades. No es tracta d’una novel·la complicada d’entendre i té un contingut històric molt real que mostra la situació de l’època. Junt a tot açò, la bonica història d’amor entre Luo i la Petita Modista, li dóna el punt que fa que siga un llibre emocionant i recomanable per a llegir. L’únic que no m’ha agradat de Balzac i la petita modista xinesa és el final, que sincerament, m’ha deixat molt desil·lusionada, doncs m’esperava el típic acabament romàntic que hi apareix en tantes altres històries.

untitled

Després de la lectura d’aquesta obra, em vaig assabentar de l’existència de la versió cinematogràfica i la vaig vore de seguida. Em va agradar molt, una delícia cinematogràfica.

balzacylajovencosturerachina

I durant aquestes Pasqües, em va passar una cosa curiosa. A partir dels ulls ametllats dels protagonistes, em vaig recordar de la novel·la Tokio blues de l’autor japonés Haruki Murakami, una novel·la que vaig llegir ja fa alguns anys i no em va deixar indeferent. I quan vaig vore la versió cinematogràfica, vaig pensar exactament el mateix que amb Balzac i la petita modista xinesa, una delícia cinematogràfica. Us la recomane! 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=ERvJBDqOyhM

Anuncis

Deixa un comentari

