Entrevistes a joves i adolescents lectors – usuaris web

D’un temps ací forme part d’un grup de treball que investiga les pràctiques lectores en català que els adolescents i joves usuaris web fan.

És un projecte d’investigació on participen diverses universitats espanyoles anomenat “Diseño, acompañamiento y evaluación de experiencias de promoción de la lectura desde la web 2.0” amb l’objectiu de conéixer les pràctiques lectores d’usuaris web a Espanya.

El curs passat vaig tindre la sort d’entrevistar Joan Marco, un adolescent d’ESO que disposa d’un bloc literari en castellà que seguisc i d’on aprenc molt (algunes de les lectures que treballem a classe són recomanacions seues). Gràcies a ell, m’he enganxat a diverses col·leccions/bilogies/trilogies de literatura juvenil.

http://comicynovela.blogspot.com.es/

La ladrona de libros ~ Markus Zusak Por favor, una reverencia a uno de mis libros favoritos de 2012 y de toda mi vida. Sí, La ladrona de libros ya se ha convertido en uno de mis libros favoritos. Os lo recomiendo mucho a todos. Por favor, si eres un profesor y has acabado en esta página lee este libro y obliga a tus alumnos a leerlo, a ver si fomentamos de una vez la lectura. En fin, que ya estáis TODOS corriendo a la librería o biblioteca que tengáis más cerca a por él.

Aquest curs els joves i adolescents que he entrevistat també m’han enriquit considerablement. No ha estat una tasca fàcil buscar joves i adolescents que utilitzen el català a la xarxa per parlar de lectura però una vegada trobats, la conversa amb ells ha estat un gran descobriment i un autèntic gaudi. Des de perletes que cursen l’ESO i Batxillerat  fins a filòlegs llicenciats, tots amb un punt en comú: el gust per la lectura i les tecnologies. Les entrevistes realitzades a través del xat han estat excitants, divertides, lúdiques i molt però que molt  reveladores. Estic molt agraïda :)!

Us deixe una mostra de les seues preferències literàries:

Marta:  Doncs, segueixo molt a KNISTER (autor de la Tina Superbruixa), l’autora de Geronimo Stilton que no sé com es diu i de la J.K Rowling.

Clàudia S.:  Els de misteri i intriga. Encara que els d’amor també m’agraden, pero menys. Un llibre que fa poc em vaig llegir es de misteri i amor es diu L’espectre d’Àngela i Actualment estic llegint Els Jocs de la Fam 2, En flames.

Clàudia B. diu: Rodoreda m’agrada pel seu estil, la manera d’escriure trobe que és molt especial i m’encanta. Simó m’agrada per les històries tan impresionants que conta, són sorprenents, sempre aconsegueix impactar-te. Vicent Andrés Estellés, no sé, me plena, és únic, canta les realitat. I Zafón per la intriga que sap donar-li a tot.

Moisès:  Dels catalans: Imma Monsó, Empar Moliner, Quim Monzó, Josep Maria Fonalleras, Carme Riera… En castellà, m’agrada Almudena Grandes i Carmen Posadas, encara que, com en la resta (l’anglés i el francés) no tinc preferències. En anglés, per exemple, m’agrada llegir Julian Barnes i en francés, m’agrada revisar els clàssics (Proust, Baudelaire…).

Carles:  Uf, pregunta difícil. Bé, en principi preferisc assaig. Narrativa depén, si l’autor m’agrada perquè té qualitat tècnica i rerefons sí, però la narrativa “gratuïta” no m’agrada Poesia també, de vegades, sobretot segle XX. I teatre gens, la veritat.


Deixa un comentari