Palmeres en la neu, lectura de Pasqua

Aquestes festes he pogut gaudir de la lectura amb aquesta obra. La novel·la m’ha anat enganxant sobretot pels seus contrastos espacials (Pirineus – neu / Guinea – cacaotals) i temporals (present / passat). Hi sentia un desig constant perquè s’acabara el blanc i començara el negre i a la inversa, amb la qual cosa no podia parar de llegir…

palmeres-en-la-neu

També ha estat un encert per part de l’autora, documentar i justificar la presència de fets històrics en les seues notes en acabar el relat, amb la qual cosa els lectors més erudits poden comprovar allò que coincideix fidelment amb la història (no m’incloc) i la part que hi ha de ficció.

La sinopsi que apareix a la contraportada és un bonic fragment (us el pose), encara que he de dir que no el vaig llegir, va estar una recomanació familiar i aquestes mai em deceben:

«Aquesta nit us estimareu amb desesperació: sabeu que serà l’última nit que passareu plegats. No us tornareu a veure mai més. Mai més. No podrà ser. Us acariciareu i us besareu tan intensament com només ho poden fer dues persones angoixades, intentant impregnar-vos de l’essència de l’altre mitjançant el gust i el tacte. La intensa pluja tropical colpeja furiosa la barana verda del passadís exterior que porta a les habitacions, i ofega el so dels vostres gemecs furiosos. Els llampecs intenten allargar-se en el temps per vèncer la foscor.

Finalment, la contraportada incloïa un altre paratext amb el qual coincidisc absolutament, les ressonàncies existents amb el clàssic  Memòries  d’Àfrica (que casualment van fer a la televisió el dia que em vaig acabar la novel·la i torní a vore). Totes dues em van fer passar una molt bona estona banyada de llàgrimes.

Que he de fer, cadascú amb el que li agrada!

Anuncis

Deixa un comentari

