Hui ha estat un bon dia.
En acabar les classes al Villar, me n’he anat a l’IES Doctor Faustí Barberà per fer la primera sessió del curs per a professors Jornades de Foment de la Lectura. El curs consta de tres sessions, una primera (que he impartit hui) i dues més que farà Gemma Lluch la setmana vinent.
Aquest és el programa:
1a Sessió: Dijous, 23 de maig de les 15.00 hores a les 17.00 hores
Responsable: Maite Monar
Contingut:
1. La legislació que regula la promoció de la lectura en el centre.
2. Practiques de promoció de la lectura en el centre
2a Sessió: Dilluns, 27 de maig de les 15.00 hores a les 17.00 hores
Responsable: Gemma Lluch
Contingut: El Pla de Lectura de Centre: com construir-lo
3a Sessió: Dimecres, 29 de maig de les 15.00 hores a les 17.00 hores
Responsable: Gemma Lluch
Contingut: Bases per a la construcció d’un Pla de Lectura de Centre per al IES Faustí Barbera
A la primera sessió, després d’una explicació legislativa del la promoció lectora i del pla lector (malgrat la incertesa i el malestar amb la LOE i la LOMQE) i d’una panoràmica actual de la promoció de lectura a l’aula amb l’ús de les TIC, hem compartit un fum de pràctiques lectores amb plataforma digital (amb Twitter, Ning, Wikispace, WordPress, Youtube) i m’he centrat en la lectura augmentada. D’una banda s’han analitzat lectures augmentades de cursos anteriors i d’altra, s’han desglossat els passos que cal seguir per dissenyar a l’aula una pràctica lectora, una lectura augmentada que posaran en marxa els alumnes.
Les intervencions de les professores assistents han estat molt enriquidores i hem pogut comentar la situació actual de l’educació, els problemes i els inconvenients amb què ens enfrontem dia a dia i la motivació que suposa en l’alumnat l’ús de les TIC.
Ací us deixe una part de la presentació de diapositives de què vam partir en aquesta primera sessió: