Fa dues setmanes vam tindre la sort d’entrevistar a la cinquena edició del Diploma de Cultura, Lectura i LIJ l’escriptora barcelonina Care Santos a partir d’una videoconferència i de muntar una tertúlia d’editorials independents valencianes amb Gonçal López-Pampló, Xavi Sarrià i Ricard Peris a l’ADEIT de València
Pel que fa l’entrevista us deixe algun comentari de l’alumnat del Diploma perquè se’n feu una idea de com de bé va anar:
Fascinant haver pogut entrar a la cuina de la Care Santos i haver descobert alguns dels seus ingredients secrets. Demostra ser una dona apassionada, disciplinada i devota amb la seva professió, amb una actitud d’humilitat i una senzillesa aclaparadores! Us puc assegurar que sempre treu temps d’on sigui per poder col·laborar amb la biblioteca, i santa paciència que té amb els nens! Van quedar encantats, els Superagents lectors, quan la van tenir tota una sessió amb el llibre El Maddox descobreix el camí. Tot un privilegi tenir-la tan a prop.
Ara he acabat de veure l’entrevista, i m’ha encantat. Care Santos ens ha explicat detalls del seu dia a dia, dels seus llibres preferits, de com pensa, com es concentra, etc..ha sigut interessant. De ben segur que m’interessarà llegir més llibres d’aquesta autora. Gràcies per aquestes experiències!
Amb Care Santos he gaudit del testimoni de la seua vida i les seues reflexions, sempre tant encertades, al meu pareixer. Tot un plaer!
Quant a la tertúlia d’editors us deixe uns tuits que ens la relaten amb paraules i imatges, també va estar genial (el ventall de recomanacions literàries va ser brutal i encertadíssim):
Tertúlia amb editors al @ADEITUV amb estudiants del #DiplomaCulturaLecturaLIJ #LIJcat #EditorsLIJ

“La #literatura trenca la barrera de saturació informativa actual” @andanaeditorial #LIJcat #EditorsLIJ #DiplomaCulturaLecturaLIJ
A la tertúlia d’#EditorsLIJ @ricardperis d’@andanaeditorial reivindica la poesia infantil. #LIJcat