

El Cefire de Plurilingüisme de la Conselleria d’Educació em va proposar dilluns 18 de gener la ponència inaugural en línia d’un curs molt interessant que han posat en marxa amb el professorat de Valencià. Llengua i Literatura que aquest curs imparteix 3r i 4t d’ESO i un grup de poetes molt heterogeni amb l’objectiu d’elaborar poemes col·lectius amb l’alumnat i de la rebuda d’una rèplica per part dels artistes. Em sembla una idea molt encertada! A mi em va tocar inaugurar el curs en acabar d’explicar el seu funcionament. Em van demanar que parlara de la importància de la literatura en l’ensenyament i d’apropar la literatura als adolescents. Ho vaig resoldre amb un apunt i cinc reflexions en què destacàrem els talents dels adolescents d’una banda i, d’altra, diferenciàrem la promoció de la lectura i l’educació literària, reivindicàrem els clàssics, la necessitat del Pla de Lectura de Centre, la importància de la biblioteca escolar i les possibilitats de la tecnologia. I tot acompanyat d’exemples de pràctiques que he dut a terme al llarg de la meua trajectòria docent com són la lectura augmentada i d’altres pràctiques literàries que també partien de l’aprenentatge basat en projectes.